Trudne sprawy wytłumaczysz prościej niż myślisz!

Z pewnością spotykają się Państwo z wieloma artykułami naukowymi, które radzą, jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie i prawdopodobnie za chwilę będziemy recytować niektóre z regułek… 😉
Co, jeśli za dużo będzie naukowej teorii w formie pogadanki z najmłodszymi? Niezależnie, ile razy powtórzymy dzieciom odpowiedzi na pytania dotyczące wirusa, to i tak dzieci będą zadawać (często te same pytania), ponieważ to powtarzanie pytań i otrzymywanie odpowiedzi daje poczucie bezpieczeństwa. Nawet jeśli odpowiedzi niosą za sobą nieprzyjemne czy trudne informacje… Rozmawiajmy!:-)

Jak inaczej można ,,rozpracować” temat koronawirusa z dziećmi?
Neurobiolog dr Wojciech Glac z Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka z naszego Uniwersytetu Gdańskiego również usłyszał pytanie od córki: czemu koronawirus jest taki zły? W odpowiedzi powstał film poklatkowy pokazujący, jak układ odpornościowy zwalcza infekcję koronawirusa.
Efekty wspólnej pracy ojca z córką można zobaczyć tutaj:

Doktor Wojciech Glac nie poprzestaje na edukacji córki. Naukowo, ale też optymistycznie i z humorem, opowiada o wirusie w rozmowie, którą można przeczytać klikając tutaj.

Lokomotywa - Przedszkole i szkoła
#STACJAWSPARCIETrudne sprawy wytłumaczysz prościej niż myślisz!