Przedszkole

Inni o nas

Ocena kuratorium

Przedszkole Niepubliczne Lokomotywa zostało poddane Ewaluacji Zewnętrznej prowadzonej przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku, w trzech obszarach: – Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczniu się – Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej – Respektowane są normy społeczne. We wszystkich obszarach Lokomotywa uzyskała najwyższa notę A (w możliwych kategoriach: A, B, C, D, E). Dziękujemy nauczycielom, rodzicom i wszystkim organom współpracującym za 9 lat wspaniałej pracy i przygody jaką jest nasze przedszkole!!!!

Opinie naszych Rodziców

Mam poczucie bezpieczeństwa…

Długo szukałam przedszkola… Lokomotywa ujęła mnie całościowym programem rozwoju dziecka i nas jako rodziców, którzy dobrego rodzicielstwa też musimy się uczyć. Dwie Panie przez cały dzień, odrębna od angielskiego, rytmiki, szachów, wyjazd na basen i wiele innych działań ku wzrastaniu dziecka. Wszystko w duchu wartości katolickich. Co dodatkowo wyróżnia to przedszkole to nauczyciel – tutor, który wnikliwie obserwuje dziecko i niezwykle szczegółowo informuje nas o jego postępach i talentach, jak i tych słabszych stronach. Przedszkole to czas który można wspaniale wyzyskać, a w Lokomotywie moje dziecko jest zauważone i autentycznie wzrasta! Z serca polecam! Aha i mnóstwo pracy twórczej! Nie ma tradycyjnych zabawek więc i w domu syn ciągle coś “produkuje”, liczy, przestawia i … uczy nas porządku! “Każde dziecko po zabawie bałaganu nie zostawia…” – te wierszyk wszedł nam już w krew;-)) pozdrawiam i dziękuję całej kadrze, a szczególnie naszym Paniom!

Ukierunkowanie na rozwijanie całego człowieka w jego sferze umysłowej, fizycznej, emocjonalnej i duchowej

Moja wysoka ocena ogólna wynika z realizacji celu nadrzędnego, jakim jest skupianie się na kompleksowym rozwoju dziecka, przy współpracy z rodzicami. Najlepiej i wiernie oddaje to tekst z folderu Lokomotywy: “To miejsce bezpieczne, twórcze, przyjazne dzieciom i całym rodzinom. Zabawa w “Lokomotywie” ukierunkowana jest na rozwijanie całego człowieka w jego sferze umysłowej, fizycznej, emocjonalnej i duchowej – opartej na wartościach katolickich.”

Dobre przedszkole w Sopocie

Przedszkole ukierunkowane na wychowanie dziecka w bliskiej relacji z rodzicami. (częste indywidualne spotkania z rodzicami) Nasze dzieci uczęszczają i uczęszczały do przedszkola (5 lat i 7 lat). Duży nacisk na postawę dziecka (opieka, zasady uprzejmości, patriotyzmu, szacunku) ale również wiedzę, co po naszym starszym dziecku widzimy w szkole. Bardzo indywidualne podejście do każdego malucha. Ważnym obszarem jest również wiara i religia. Gorąco polecamy.

Przedszkole z wartościami

W Lokomotywie mamy już drugie dziecko i traktujemy to jako wielką wartość, mimo niedogodności z dojazdami. Placówka ma swoje standardy pracy z dziećmi i z rodzicami (spotkania indywidualne na których omawia się plan pracy wychowawczej). Program jest zróżnicowany, jest sporo ruchu, przedstawień dzieci, a także pracy z literkami i cyframi. Starsze dziecko poszło do szkoły czytając i licząc. Drobnym ograniczeniem są lokale – przedszkole dla młodszych dzieci jest w lokalach w starym budownictwie przez co sale są mniejsze, za to jest kilka dodatkowych (do rytmiki i odpoczynku). Podsumowując jesteśmy bardzo zadowoleni z Lokomotywy i szczerze polecamy innym.

Media o nas

Gość Niedzielny – Postęp na szynach

Od lewej: Renata Mroczkowska, Jakub Gorski i Edyta Gronowska są rodzicami, którzy „Lokomotywę” osadzili na torach edukacji i wychowania, a następnie wprawili w ruch

fot. JUSTYNA LIPTAK /FOTO GOŚĆ

Kiedy w 2006 roku grupka rodziców postanowiła stworzyć przedszkole dla zaledwie 8 dzieci, wydawać się to mogło fanaberią, bo przecież jest tyle dobrych placówek edukacyjnych. Po prawie 10 latach działalności faktem jest, że na sopockiej mapie brakowało takiego miejsca jak „Lokomotywa”.

Szkoła podstawowa i przedszkole mieszczą się w jednym, niepozornym budynku. Gdyby nie wielki baner informujący o placówce, można by tego miejsca nie zauważyć. Ale dla rodziców uczących się w tu ponad 200 dzieci nie fasada budynku jest ważna…

Wychowanie do wolności

– Jesteśmy od testowej rzeczywistości wolni, bo chcemy wykształcić człowieka renesansu. U nas dzieci uczą się funkcjonowania w świecie nieustannych zmian oraz tego, by mądrze i efektywnie korzystały ze zdobytej wiedzy. Szkoła oferuje twórcze, otwarte podejście do zagadnień programowych oraz odchodzenie od modelu biernego przyswajania wiedzy – mówi Edyta Gronowska, dyrektor. Dlatego w czasie rekrutacji nie wynik testu decyduje o przyjęciu. – My rekrutujemy całe rodziny, stąd każdy nabór zaczynamy od spotkania z rodzicami i dokładnego przedstawienia, czym jest „Lokomotywa” – co oferujemy, ale i czego od rodziców wymagamy – wyjaśnia pani dyrektor. – Dewiza: „Bóg, honor, Ojczyzna” przyświeca nam od początku działalności, dlatego wprowadziliśmy historię już w I klasie, stąd formacja duchowa w oparciu o prawdy wiary katolickiej oraz przykładanie ogromnej wagi do kształtowania woli dziecka, jego charakteru i umiejętności – mówi E. Gronowska. Dopiero po zapoznaniu się z misją „Lokomotywy” rodzice mogą zdecydować, czy chcą, aby dziecko było w tych wartościach wychowywane. Pani dyrektor przyznaje, że czasami sama próbuje zniechęcić rodziców. – Wiem, że mamy świetną ofertę edukacyjną, ale jest ona nierozerwalna – co może być niewygodne dla rzadziej praktykujących rodziców – z pogłębianiem przez dzieci relacji z Bogiem. Informuję rodziców, że muszą mieć świadomość, iż dziecko będzie uczestniczyło m.in. w modlitwie przed zajęciami, co może rodzić w domu pytania typu: „Czemu nie modlimy się na rozpoczęcie dnia, tak, jak w szkole?” – mówi panie Edyta. Dyrektor zauważa, że takie kwestie mogą się pojawić, a w „Lokomotywie” bardzo ważne jest, aby dom rodzinny i szkoła były dwoma spójnymi środowiskami. – Autorytety muszą być budowane wspólnie. My budujemy autorytet rodziców, a rodzice szkoły, dlatego chcemy uniknąć wszystkich sytuacji, w których może pojawić się niespójność – wyjaśnia pani Edyta.

Podkreśla, że kadra wykorzystuje najlepsze metody i programy nauczania, które pobudzają ciekawość i wyobraźnię dziecka, rozwijają logiczne myślenie i zdolności matematyczne, wzbogacają jego słownictwo i uwrażliwiają na sztukę. – Klasy są maksymalnie 20-osobowe. Program obejmuje obowiązkową siatkę godzin konieczną do realizacji założeń ministerialnych, rozszerzoną, szczególnie w zakresie nauki języków obcych – angielskiego i hiszpańskiego, a od 2 lat także kaszubskiego. Szkoła oferuje również zajęcia pozalekcyjne – wycieczki oraz wyjazdy do kina, teatru, na basen czy koła zainteresowań. Staramy się zagospodarować każdą chwilę, aby uczniowie wynieśli z naszej placówki jak najwięcej – opowiada pani Edyta.

Ciekawostką jest, że w „Lokomotywie” każde dziecko ma swojego opiekuna – tutora, który towarzyszy mu w rozwoju i wspiera rodziców. Oprócz bieżących rozmów, w roku odbywają się 3 spotkania, których efektem jest wypracowanie planu działania dla dziecka i rodziny, następnie wdrażanego w życie. – To był dla mnie szok, kiedy przyszłam na pierwsze takie spotkanie i dostałam 6 kartek A4 z wyczerpującą informacją dotyczącą rozwoju mojego dziecka – mówi Renata Mroczkowska, mama jednego z uczniów.

Nie pod kloszem

Od 2006 r. liczba zainteresowanych sopockim przedszkolem systematycznie rosła, wraz z nią liczba przedszkolaków, a następnie uczniów szkoły podstawowej, która powstała w 2010 roku. Prawie 10-letnie doświadczenie i ponad 200 uczniów utwierdziło panią Edytę w przekonaniu, że takich miejsc szukają rodzice, nawet jeżeli są płatne. – Opłaty nie są duże. Od początku istnienia szkoły czesne nie zostało podniesione. W przedszkolu wzrosło tylko raz, bo zawsze szukamy dodatkowych źródeł finansowania – wyjaśnia dyrektor. W „Lokomotywie” pieniądze nie mogą być przeszkodą nawet dla mniej zamożnych rodzin. – Stworzyliśmy fundusz stypendialny, z którego korzystają rodziny wielodzietne albo te, które w danym momencie znalazły się w ciężkiej sytuacji materialnej – wyjaśnia pani Edyta.

Niestety, przy obecnym systemie szkolnictwa, „Lokomotywa” to rozwiązanie tylko do końca podstawówki. – Mam świadomość, że za rok mojego syna czeka gimnazjum, ale uważam, że jest już w jakimś stopniu ukształtowany i będzie umiał swoją postawą to pokazać – mówi pani Renata. Jakub Gorski, prezes Stowarzyszenia „Lokomotywa”, podkreśla, że w momencie zmiany szkoły bardzo ważna jest relacja, jaką udało się rodzicowi zbudować z dzieckiem. – Naszych uczniów nie wychowujemy pod kloszem, bo wiemy, że kolejnym ich krokiem jest gimnazjum, gdzie będą musieli zabiegać o swoje. Jestem ojcem i wierzę w relację, jaką mam ze swoim dzieckiem – że w razie kłopotu przyjdzie do mnie i razem coś uradzimy. Bo na pewno nie martwię się o to, że sobie nie poradzi z nauką – mówi pan Jakub.

źródło: Gość Niedzielny

Panorama TVP3

Zapraszamy do obejrzenia materiału o naszym Przedszkolu i Szkole oraz organizowanej przez nas Gali Bohaterów.

https://gdansk.tvp.pl/33993974/przygotowania-do-gali-bohaterow

Mamy wielką radość, że tworzymy wielkie dzieło dla naszej ojczyzny.

Zaloguj

Create an account